Telekomünikasyon sektörü nedir?

Telekomünikasyon sektörü, telefonla veya İnternet üzerinden olsun, küresel ölçekte iletişim kurabilen şirketleri kapsar. Bu şirketler, verilerin dünyanın herhangi bir yerinde gönderilmesini sağlayan altyapıyı oluşturdu. Sektördeki en büyük şirketler kablosuz operatörler, uydu şirketleri, kablo şirketleri ve İnternet servis sağlayıcılarıdır.

Telekomünikasyon Devrimi

Telekomünikasyon sektörü, iletişimin gün geçtiği telgraftan, saniyeler içinde büyük miktarda verinin gönderilebileceği modern mobil teknolojiye dönüştü. Bu kaymalar teknoloji kaynaklıdır ve insanların nasıl yaşayıp iş yaptıklarını değiştirmişlerdir. Bir zamanlar telekomünikasyon, evleri ve işletmeleri birbirine bağlayan fiziksel kablolar gerektirdi. Modern toplumda bu, mobil teknolojiyle ve kablosuz iletişim teknolojisinin temel iletişim biçimi haline gelmesiyle değişiyor.

Telekomünikasyon Sektörü İçindeki Kesimleri

Telekomünikasyon sektöründeki başlıca kesimler; kablosuz iletişim, haberleşme teçhizatı, işleme sistemleri ve ürünleri, uzun mesafe taşıyıcıları, yerli telekom hizmetleri, yabancı telekom hizmetleri ve çeşitlendirilmiş iletişim hizmetleri. Sektördeki en hızlı büyüme alanı kablosuz iletişimdir; çünkü giderek daha fazla iletişim ve hesaplama mobil cihazlara geçmektedir. Sektörün en büyük zorluğu, insanların tüketim ve içerik oluşturmaları nedeniyle daha hızlı bağlantı taleplerine ayak uydurmak ve böylece önemli miktarda sermaye harcaması yapmak. Bu ihtiyaçları karşılayabilen şirketler gelişirler.

Görevler:

Haberleşme araçlarının üretimi, bakımı ve onarımı konularında görev yapar,Bina içi haberleşme araçlarının tesisat, bakım ve onarımını yapar,Kablo TV, çağrı cihazı ve cep telefonu sistemlerinin tesis, bakım ve işletmesini yapar,Haberleşme araçlarının bir merkeze veya merkezler arası bağlantısını havaihat, fiberoptik ve radyolink hatlarıyla sağlar,Telefon santrallerinin kurulması, çalıştırılmasında ve arızaların giderilmesinde görev yapar,